کنه گال زگیلی و آسیب های آن
نوشته شده توسط : زهرا

معرفی کنه گال زگیلی و میزان آسیب

همیشه از زمانی که نهال گردو را می کاریم تا وقتی به رشد می رسد آفات و بیماری ها آنها را تهدید می کنند.یکی از آفات بسیار مهمی که قرار است در این مقاله به آن برسیم آفت کنه می باشد.

کنه گال زگیلی از آفاتی می باشد که به درختان گردو حمله کرده و می تواند به آن آسیبی بسیار جدی وارد کند.دارای اندازه ای بسیار کوچک است که می تواند آسیب بسیار جدی به درخت وارد کند.اندازه آن تا 240 میلی متر می رسد و حتی گاهی باید با میکروسکوپ آن را مشاهده کرد.

بیشترین میزانی که می توان این رقم را مشاهده کرد در فصل زمستان و در هوای بسیار سرد می باشد.بیشترین میزان درگیری را درختان جوان دارند.آنها نیز یکسری مراحل را برای زندگی کردن دارند.از زمانی که در تخم هستند تا لارو شده و به بالغ شدن می رسند.

معمولا در انتهای شاخه و در برگ ها می توان این کنه ها را مشاهده کرد.می توانند رگبرگ های اصلی و فرعی را به خود دچار کنند.از آسیب آنها می توان به تغییر رنگ برگ ها گفت که به رنگ زرد و یا تیره در می آید.از دو جنس نر و ماده تشکیل شده است که جنس نر بیشتر از زمستان استقبال می کند.جنس ماده معمولا زمستان ها در جوانه ها و شگاف های درخت قرار می گیرد.

از آسیب های این کنه ها ریزش برگ ها را نخواهد داشت اما به رگبرگ وارد شده و می تواند برگ ها را خراب و به محصولات آسیبی جدی وارد کند.

مبارزه با کنه گال زگیلی

برای مبارزه با این موجودات در ابتدا که پیشگیری لازم را در نظر بگیرید و عملیات زراعی را بدرستی انجام بدهید تا درخت به این بیماری و آفات دچار نشود.می توانید وقتی درخت به کنه گال زگیلی دچار شد با سموم آنها را کنترل و از بین ببریدو





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: